ابزار رايگان وبلاگ

پایگاه فیلم های سینمایی




پایگاه فیلم های سینمایی


موضوعات مطالب
نويسندگان وبلاگ
آمار و امكانات
»تعداد بازديدها:

ورود اعضا:

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 25
بازدید دیروز : 9
بازدید هفته : 59
بازدید ماه : 185
بازدید کل : 88159
تعداد مطالب : 106
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1

طراح قالب

Template By: LoxBlog.Com

» نقد و بررسی فیلم Paranormal Activity 3 2011

Paranormal Activity 3 2011

فعالیت ماورای طبیعی 3 : Paranormal Activity 3

کارگردان : Henry Joost ، Ariel Schulman

نویسنده : Christopher B. Landon ، Oren Peli

بازیگران :

Katie Featherston...Katie

Sprague Grayden...Kristi Rey

Chloe Csengery..Young Katie

Jessica Tyler Brown...Young Kristi Rey

و...............

ژانر : ترسناک

درجه سنی : R( مناسب برای افراد بالای 17 سال)

زمان : 85 دقیقه

 

منتقد : میثم کریمی

MovieMag.IR

یک خانه و 2 نفر آدم که دائماً از خودشان فیلم می گرفتند، سوژه ایی بود که در سال 2007 به واسطه ساخت فیلم « فعالیت ماورای طبیعی » طرفداران بسیاری را به سوی خود جذب کرد. داستان از این قرار بود یک روح نه چندان مهربان به دلائل شخصی! برای دختر جوانی به نام کتی مشکل ایجاد می کرد و خواب و آسایش را از او و نامزدش سلب می کرد. « فعالیت ماورای طبیعی » در سال 2007 با سوژه ی ساده و کارگردانی عالی، توانست به راحتی عنوان ترسناک ترین فیلم سال را از آن خود کند و حتی عده ایی پا را فراتر از این گذاشته و این فیلم را به عنوان بهترین فیلم ترسناک دهه برگزیدند. سپس به فاصله 3 سال، قسمت دوم این فیلم نیز بر پرده سینماها ظاهر شد. در قسمت دوم که یک مقدمه برای قسمت اول به حساب می آمد ، ما با خانواده خواهر کتی به نام کریستی آشنا می شدیم که در خانه آنها نیز اتفاقاتی مشابه آنچه برای کتی رخ داده بود ، به وقوع می پیوست. « فعالیت ماورای طبیعی 2 » اگرچه هرگز نتوانست موفقیت قسمت اول را تکرار کند اما روی هم رفته فیلم بدی هم نبود؛ حداقل خوبی این فیلم این بود که گذشته کریستی و دلیل حضور روح در خانه این 2 خواهر را برای تماشاگر روشن می کرد. اما « فعالیت ماورای طبیعی 3 » چه می گوید؟ با هم ببینیم :

سال 2005 است. کتی ( کتی فیدرستون ) که در قسمت اول و دوم به خوبی با او آشنا شدید ، در حال حاضر نزد خواهرش کریستی ( اسپراگ گرایدن ) حضور دارد. این 2 بعد از پیدا کردن یک نوار VHS قدیمی ، یاد و خاطراتشان را زنده می کنند اما این نوار چه محتوایی دارد؟ به سال 1988 بر می گردیم. کتی و کریستی ( به ترتیب کلوئی سنگری و جسیکا تیلر براون ) دو دختربچه کوچک هستند که نزد خانواده شان زندگی خوب و خوشی دارند. پدر آنها که دنیس نام دارد ( کریستوفر نیکلاس )، فیلمبردار مجالس عروسی است و به شدت هم به کار خود علاقه مند است. او تقریباً هرجایی که می رود یک دوربین در دست دارد و از زمین و زمان فیلم می گیرد!. اما مشکلی در این خانه وجود دارد، کریستی مدتی است که با دوستی خیالی به نام توبی صحبت می کند و این مساله باعث نگرانی خانواده او شده. کار به جایی می رسد که حتی او نیمه شب ها از خواب بر می خیزد و با دوست خیالی اش اختلاط می کند و در این بین چند اتفاق عجیب هم در خانه رخ می دهد!. پدر خانواده هم با مشاهده این وضعیت تصمیم می گیرد تا دوربین های خود را در مکان های مشکوک خانه کار بگذارد تا منشاً این فعالیت های ماورایی را بیابد اما... 

چیدن پازل اتفاقات دقیقاً مشابه 2 قسمت قبلی است. کسانی که 2 قسمت قبلی را مشاهده کرده باشند به راحتی می توانند حدس بزنند که در ادامه چه اتفاقاتی برای شخصیت های داستان - به خصوص کسانی که حضور روح را نفی می کنند! - رخ خواهد داد. اما این پازل آشنا در قسمت سوم مشکلاتی هم دارد. اگر خاطرتان باشد در قسمت اول فیلم ، میکا ( نامزد کتی ) با ارائه دلائل منطقی، حضور روح را در خانه نفی می کرد اما در ادامه به این باور می رسید که روح نه تنها در خانه اش حضور دارد، بلکه بسیار هم به آزار و اذیت علاقه مند است!. در قسمت دوم هم همسرِ کریستی پرداختی تقریباً مشابه میکا در قسمت اول داشت اما در قسمت سوم ، ما شاهد هستیم که پدر خانواده پیش از آنکه دلائل کافی برای کار گذاشتن دوربین در خانه اش داشته باشد، اقدام به این کار می کند. اقدام دنیس دقیقاً شبیه به زمانی می باشد که شما فرزند خردسالی داشته باشید که با خودش یا دوستی خیالی صحبت می کند ( اتفاقی که اغلب درباره کودکان رخ می دهد ) اما بجای اینکه او را کم کم از این عادت خارج کنید، تصمیم می گیرد تا دوربین کار می گذارید تا ببینید او چرا و چگونه با دوست خیالی اش صحبت می کند!. 

دیگر مشکل فیلمنامه قسمت سوم « فعالیت ماورای طبیعی » این است که نحوه به تصویر کشیدن اتفاقاتش دیگر رنگ و روی تازه ایی ندارد. اگر در قسمت اول تاکید میکا بر فیلمبرداری از اتفاقات غیرمعمول خانه -با وجود مخالفت های گاه و بیگاه کتی - باعث می شد تا تماشگر با شخصیت های داستان احساس نزدیکی کند، در قسمت سوم این تاکید بر فیلمبرداری باعث شده تا تماشاگر هرچه بیشتر به مصنوعی بودن فیلم پی ببرد. به عنوان مثال در صحنه ایی که روح خشن خانه ،برای جولی ( مادر بچه ها ) دردسر درست می کند ، دنیس در یک حرکت عجیب و غریب به جای اینکه به کمک همسرش بشتابد ، دوربین را در دستش می گیرد و به ثبت اتفاق رخ داده می پردازد! ( البته در این حین چند داد و بیداد الکی هم راه می اندازد! ) یا اینکه دنیس زمانی که به مسئله ایی مشکوک می شود و ترس تمام وجودش را دربر می گیرد، دوربینش را بدون هیچ دلیلی در دست می گیرد و حتی لحظه باز کردن در به وسیله دستگیره را هم فیلمبرداری می کند!. از این دست اتفاقات در « فعالیت ماورای طبیعی 3 » کم نیست. 

اما در بحث چگونگی پرداخت صحنه های ترسناک فیلم باید بگویم که « فعالیت ماورای طبیعی 3 » نسبتاً موفق عمل کرده است. فیلم در قسمت سوم بجای استفاده از 2 شخصیت اصلی قسمت های قبل، دو دختر کوچک را جایگزین آنها کرده که از یک طرف شکل کلیشه ایی به خود گرفته ( به قول یکی از همکاران : دیگر حالم از دختر بچه هایی که در فیلمها جن زده می شوند بهم می خورد! ) از طرف دیگر باعث شده تا تماشاگران از چهره ی معصوم آنها بترسند. اما روی هم رفته می توانم به شما بگویم که صحنه های ترسناک فیلم ، طرفداران این ژانر را راضی خواهد کرد. خوشبختانه دو کارگردان تازه کار این فیلم که تنها ساخته قابل توجه قبلیشان مستند « Catfish » بوده ، با دقت و هوشمندی توانسته اند در چهارچوب مشخص فیلم، صحنه های ترسناکی را خلق کنند که تماشای آنها در وهله اول می تواند مو را بر تن شما سیخ کند! به دلیل اینکه وصف این سکانس ها لذت تماشای آن را از بین می برد ، از شرح آن معذورم اما به شما این قول را می دهم که 15 دقیقه انتهایی فیلم بدجوری حال و روز شما را خراب خواهد کرد!

 

در کل می توانم بگویم که « فعالیت ماورای طبیعی 3 » از لحاظ واقع گرایی، پسرفتی قابل توجه داشته است اما از لحاظ پرداخت صحنه های ترسناک چیزی از قسمت های قبل کم ندارد. فیلم می تواند برای طرفداران ژانر ترسناک اثر قابل توجهی باشد اما برای تماشاگران معمولی سینما ، مطمئناً حکم شوک قلبی را خواهد داشت!.در پایان باید به نکته ایی که درباره « فعالیت ماورای طبیعی 3 » برایم جالب بود هم اشاره ایی کنم و آن اینکه فیلمبرداری این فیلم بصورت HD انجام گرفته، در صورتی که در سال 1988 بهترین کیفیت در نوارهای ویدئویی که اصطلاحاً VHS نامیده می شد ، پیدا می شدند!.  هنوز برایم مشخص نیست که آیا سازندگان از این اشتباه عجیب و غریب غافل بوده اند یا اینکه با آگاهی از آن ، اقدام به انجام اینکار کردند



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







نويسنده : HM | تاريخ : پنج شنبه 7 ارديبهشت 1391برچسب:, | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» عناوين آخرين مطالب
تصاویر فیلم Battle - Los Angeles
The Godfather 1972
Inception 2010
The Town 2010
نقد و بررسی فیلم The Avengers
Hanna 2011
Hesher 2010
God of War: Ascension - خدای جنگ : معراج
The Lord of the Rings: The Return of the King (ارباب حلقه ها: بازگشت سلطان
The Dark Knight (شوالیه تاریکی)
بهترین فیلم های تاریخ سینما و بهترین های دهه گذشته به انتخاب راجر ایبرت
تحسین غیرمنتظره آیت الله قائم مقامی از فیلم اصغر فرهادی
«جدایی نادر از سیمین» نامزد دریافت جایزه اسکار ایتالیایی شد
اسکار بی اعتبار است
12 Angry Men (دوازده مرد خشمگین)
The Good, the Bad and the Ugly (خوب، بد، زشت)
فهرست نامزدها و برندگان جوایز اسکار 2010
Pulp Fiction (داستان عامه پسند)
The Godfather: Part II (پدرخوانده 2)
The Godfather (پدرخوانده)
The Shawshank Redemption (رستگاری در شائوشنگ)
نقد و بررسی فیلم Seven Samurai
10 فیلم برتر دنیا از دیدگاه سایت
اخرین مطالب
معرفی فیلم Playback
معرفی فیلم Silent House
معرفی فیلم The Raid: Redemption
معرفی فیلم Wrath of the Titans
معرفی فیلم Titanic 3D
نقد و بررسی فیلم The Iron Lady
نقد و بررسی فیلم The Grey
نقد و بررسی فیلم Shame
کین خواهان و فروش جهانی180میلیون دلاری
تریلر آخرین اثر «ریدلی اسکات» منتشر شد / بهمراه لینک دانلود
پوسترهایG.I.JOE 2 و prometheus
نقش جوزف گوردون لویت در بتمن مشخص شد
تریلر سوم «ظهور شوالیه تاریکی» منتشر شد / دانلود تریلر
نخستین نگاره ازآرنولد در فیلم The Expendables 2
نقد و بررسی فیلم Ghost Rider: Spirit of Vengeance
نقد و بررسی فیلم Project X
نقد و بررسی فیلم John Carter
نقد و بررسی فیلم The Raid: Redemption
نقد و بررسی فیلم Wrath of the Titans
نقد و بررسی فیلم Case 39 2009
نقد و بررسی فیلم Paranormal Activity 2 2010
نقد و بررسی فیلم Saw 3D 2010
نقد و بررسی فیلم The Rite 2011